Monday, January 2, 2012

Hati Dan Perasaan


Bila kita mulai mengenali seseorang, selalunya, hati kita akan terasa gembira tatkala teringatkan seseorang itu. Degupan jantung jadi pantas, fikiran jadi celaru, kata hati cuba memberitahu.

Maklum la, bila kita baru mula nak mengenali hati budi. Rasa excited yang teramat sangat. Segala yang di pamerkan indah indah belaka. Bak kata pepatah, kalau kentut pun kira wangi semerbak harum.

Namun begitu, tatkala satu "persahabatan" itu baru bermula, kekadang kita terlepas pandang, di mana kita sudah ada orang yang menyayangi diri kita.

Mungkin dari sudut kaca mata kita, tiada apa apa kesalahan yang telah kita lakukan. Namun kita tidak tahu di hati kecil seseorang yang begitu sayangkan diri kita telah terguris, terguris seperti sebilah pisau yang tajam menghiris hati hingga ianya luka berdarah.

Bila melibatkan hati dan perasaan, ianya begitu "delicate" dan memerlukan perhatian yang teramat agar ia tidak terasa luka berdarah seperti sungai lesu mengalir. Reaksi tindak  balas berbeda dari sorang ke sorang yang lain. Ada yang hanya memendam rasa dan ada yang memastikan kedukaan yang di alami di kongsi bersama seluruh alam maya.

Apapun, kita harus bijak menangani segala rintangan yang mendatang agar tiada pihak yang memakan hati memendam duka. Jangan kita terleka dengan segala yang baru mendatangsehinggakan kita terlupa pada cinta yang berada di hadapan kita sekelian lama..............

No comments:

Post a Comment