Tuesday, August 9, 2011

Kekeringan Yang Membawa kepada Jiwang Karat ... episod 22

Wei !!!! Ko bole tak kalau tak wat orang terkejut !!!!

Aq tergamam seketika tadi bila mana tercari cari siapakah yang memanggil nama aq di kala senja menyelubungi suasana.

"Ni mesti pasal hang kena transfer tu ka?" tanya suara yang secara tiba tiba mucul dari sebalik timbunan batu yang bertaburan di pantai.

"Iye lah. Pasai apa lagi. Yang aq x setuju tu psai aq x di beri pilihan. Ni dah macam diktatorship." aq menjawab ngan rasa tidak puas hati.

"Yang lagi menyakitkan hati, hang tau tak sapa akan jadi bos aq kat Kelang tu?" sambung aq lagi.

"Sapa?" suara itu seolah olah curious ingin tahu.

"GG !!!!!!!" aq menjerit sekuat kuat hati sehingga memecah keheningan senja.

"Alaaa, biar arrr GG tu jadi bos hang. Lagipun aku rasa dia minat kat hang kot. Tu pasai dia request nama hang ikut dia p Klang." suara itu cuba mententeramkan aq.

"WHAT ?" eceh!, tetiba pulak aq cakap orang putih. "Hang dah hilang akai ka apa?" aq menyambung.

"Wei, hang dah kerja kat resort ni dah brapa lama ah D? Takkan hang x pernah dengaq cerita psai GG tu. Dia tu pantang tengok yang muda sikit, yang muka jambu sikit, mesti dia nak bedai punya." suara itu emenruskan penjelasan mengenai GG.

"Hang tu dah lah muka jambu, jambu ayaq..... tu yang wat GG suka kat hang. Better hang jaga baik baik, satg silap haribulan, abih semua kena tebuk." ujar suara itu lagi sambil ketawa nakal dan mencubit pipi aq.

Aq trus menepis sambil menafikan apa yang di katakan oleh suara itu, "Hang ni kalau bab bab mengarut, sah lah hang champion. Malaih aq nak layan." dan tarus aq beredar meninggalkan suara itu yang masih ketawa nakal seolah olah mendapat "pleasure" dari mengusik usik aq tadi.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Tepat pada hari yang telah di tetapkan oleh pihak resort, aq terpaksa berpindah ke KL dan memulakan penghidupan baru tanpa Harr... yang amat aq cintai.

Aq masih ingat lagi detik detik di mana aq terpaksa berpisah dengan Harr... Terasa bagai dunia ini gelap gelita. Aq jadi sasau, hilang arah tuju tanpa kekasih yang selama ini adalah obor yang menyinari kegelapan dalam hidup aq ini.

"I am gonna miss you." kata aq dengan nada perlahan pada Harr.

"Me too" jawab Harr... ringkas.

"We have to be strong for each other. Just because we are 500 miles apart, doesn't mean we have to end it here." aq cuba mencari ketenangan di hati aq ini dengan memberi kata semangat pada Harr...

"I know." ujar Harr... lagi sambil aq perhatikan titisan titisan air mula mengalir membasahi pipi nya.

"Udah ler tu. Tak usah lah U nangis, nanti ianya akan menjadikan pemergian I lagi berat untuk kita hadapi bersama." aq masih memujuk Harr.....

"U jangan lupa kat I okay." Harr... mengingatkan aq. "Kat KL tu kan ramai yg lebih muda, lebih cantik, lebih kaya dari I."

"Percaya lah kat I Harr. Cuma U d hati I laaani. I tak akan mensia siakan U. Trust me okay." sambil kedua dua tangan aq meratapi pipi Harr... sambil mengesat kan ari mata yang melimpahi ke bumi.

"Let's make a deal. Apa kata, kalau I balik Penang jumpa U on the weekends? At least dapat jugak kita mengubati rindu yang bakal membara di hati sepanjang minggu." aq mencadangkan.

"U would do that for me?" Harr... seolah olah tidak percaya dengan apa yang aq perkatakan.

"Of course...." jawab aq sambil mata kami bertentangan hingga tanpa menghiraukan sesiapa pun di sekeliling. Nafas kami semakin kencang. Kehangatan dapat kami rasai walaupun jasad kami semakin dekat. Seolah olah ada magnet yg menrik kami bertemu rapat.

Mata di pejam, alunan nafas bertambah kencang, sekencang angin taufan yang membadai pantai. Badan kami semakin rapat. Jari jemari aq pun mula melangkahkan sesi explorasinya tanpa arahan dari pihak atasan.

"HOI !!!! Cepat laaaa. satg kat titi tu jamm. Pukui brapa nak sampai KL ni?" jerit satu suara dari arah kereta aq memecahkan suasana hangat yang menyelubungi dua jiwa. Suara yang sama yang telah menyergah ke arah aq di tepi pantai tempoh hari.

"Wei, Mie. Hang ni memang potong stim laaa. Dari semalam lagik... kalau aq ikutkan hati, mau aq langgaq hang ngan steam roller tau."

"Emo lah pulak... Jom arrr... Alaaa, girlfren hang tu ok ja....Hang tok sah dok worry laaa. Jom !!" Mie mengajak aq supaya memulakan perjalanan kami ke KL.

"Bye....... Nanti sampai KL, I call U ok." kata aq kepada Harr sambil cuba melepaskan genggamannya.

"Bye...."

Sambil kami beredar pergi, aq sempat menoleh ke belakang melihatkan wajah Harr... yg begitu sayu.
Aku pun sama, namun aq harus tabahkan hati demi kebahgiaan kami berdua.

Adakah dapat kami harungi liku liku percintaan jarak jauh ini? Hanya masa yang akan dapat menentukannya.

No comments:

Post a Comment