Sunday, May 15, 2011

Jiwang Karatku Yang Dah Bersawang ..... episod 14

"Hang mau apa Yazid?" kata aq sambil menoleh ke arah Yazid.

"Kacau laaa. satg x bole tanya ka? Apa yg pentaing sngt ni?" tanya aq lagik .....

"Aku kacau daun ka? Awat hang x story? Kalau dah tau kacau daun yg hang p layan aku wat apa?" Yazid menjawab soalan aq ngan soalan yg bertubi tubi.

"Dak laaa. Tadi aku nampak hang cam dlm kesusahan tadi. Muka berkerot dah cam cokodok basi. So, as a fren aku mai la nak selamat hang dr satu situasi yg rumit. Kalau aku kacau, "ayam se lori" laaa." kata Yazid lagik.

"Hang x maghah kat aku kan. Kannn Kannn Kannn...... U're my fren" sambung Yazid lagik sambil tersengih macam kerang busuk ke arah aq.

"So, what do U want? Anything urgent ka?" soal aq kat Yazid lagik.

"As a matter of facks, ada la. Aku ni baru lkuaq dr HR. Janda senget dlm tu dok hingaq pasai OT. Dia dok bisin satu opis kata ada department x hantaq lagik. Tu yg aku carik hang. Hang dah hantaq ka belum?"
Yazid memberitahu.

"Ah ha laaaa. aq x hantaq lagik. Dah kigha dah tadi, cuma x hantaq kat dia lagik. Alaaaaa.... haghu betoi la janda tu, asek dok period 24 jam, ni sah2 aq kena sembuq ngan dia. baek aq p hantaq laaani... See ya !!!"
kata aq sambil trus berlari anak2 ke arah bilik HR. " Aku calling 2 hang nanti k" jerit aq sambil berlari......

   *************************************************************************

Selesai sudah tugas aq submit OT staff kat HR. Sambei tu kena dengaq laaa jugak janda senget tu berletiaq pasai lambat hantaq. Mujoq aq pkai kapas, so sound dia d tapis laaa sikit. Hehehehehee.....

Sambil aq tengah strolling down d corridor dan mengelamun d siang hari, tetibe aq d kejutkan ngan sapaan seseorang .....

" Hye U." suara itu berkata....

Aq tersentak dr lamunan aq dan mencari cari arah manakah dtgnya suara manja itu. Aku menoleh ke arah sekeliling aq namun tiada kelibat manusia yg muncul d kaca mata aq ini.

"SUDAH !!!" hati kecil aq terdetik. Degupan jantung aq tiba2 berrgerak kencang. Mula lah image hantu Kak Limah, pocong, hantu raya dan kawasan sewaktu dgn nya muncul d fikiran aq ini. Aq tau ler kawasan resort ni "keras", tapi takkan siang2 buta makhluk2 halus ni dah start keja. Overtime ka depa ni. Bukan setakat bulu roma aq start berdiri tapi jugak segala bulu yg ada terpahat d tubuh aq ni.

" U nak p mana ni cam kelam kabut jaaaa" suara itu kembali muncul.......

"SAPA TU?" kata aq memberanikan diri. "TOK SAH LAA DOK MAEN2 WEI".

Arwah nenek aq selalu pesan, kalau kita d ganggu ngan makluk2 halus, kita kena brani and baca lah ayat2 Al-Quran d mana yg patut. Aq trus pejamkan mata sekejap kejapnya dan mula membaca segala ayat yg terlintas d pala otak aq. Selesai aja, aq trus jerit sekuat kuat hati aq "JANGAN KACAU CUCU, NEK. CUCU TAK KACAU NENEK PUN. CUCU TUMPANG LALU SAJA KAT SINI."

Bile aq buka mata aq kembali, aq terkejut ngan apa yg ada d dpn mata aq niiii...... Tetibe dunia aq jadi gelap gelita....... Badan aq jadi lemah, lalu aq rebah ke bumi.......

..... bersambung .....

No comments:

Post a Comment