Tuesday, February 22, 2011

Jiwang Aq Jiwang Karat ka ????? ..... episod 8

Semenjak dri peristiwa d gerai Mak Kiah aritu, Mie masih dok hangin ngan aq. Puas gak la aku cuba terangkan pada dia yg bukan aq x nak reveal lagik sapa dia aq dok aim tu. Walaupun dia marah2, tapi marah dia kejap jer..... Mie is a good fren tapi x leh sngt nak kawan ngan dia ni. Dia boya besaq kat resort tu. Pantang nampak yg dahi licin, mula lah dia start dok gatai sana gatai sini. Apapun, he's my FREN !!!!.....

Cukup sminggu tetibe aq ternampak kelibat Harr... Tetibe aq jadi glabah udang lak. Berterabur kertas2 yg aq tgh pegang. Jadi tak keharuan lak aq ni. bak kata oghang putih, nervous. jantung aq lak berdegup ngan laju skali. Apa hal lak ni? Aq cepat2 cuba beralih arah supaya Harr... x nampak aq. Tapi.......

......sudah terlewat. Aq terdengar Harr.... memanggil nama aq semasa aq cuba beredar.

"Wei ! D-meister, hang nak p mana tu?" laung Harr.... " Tunggu ar jap."

Langkah aq terhenti. Sambil memalingkan bdn ke arah Harr..., aq cuba mententeramkan diri. nak kene control hensem. Kang jatuh lak saham aq dpn Harr...

"Aku dengar ko cari aku last week, ada bende important ke?" tanya Harr...

"Laaaa, sapa lak dok wat fitnah ni. Mana ada?" aq cuba menafikan.

"Hang to sah la dok men2 ngan aku. Mie dah cerite kat aku smalam." ujar Harr... lagik

"Ya ka? Dia dah story kat hang ka?" hehehehehehehehhe aq men"giggle" sendirian.

"Hang ni awat? Tak pasai2  dok gelak sorang2 ni. Aku ada wat lawak ke?" tanya Harr... kebingungan.

"Hehehehe" aq giggle lagik.  "Memang ar aq carik hang last week tapi apakan daya, aq x jumpa" aq memulakan penerangan aq. "x ader apa2 laaa. Small matter saja. Biasa lah bila kena marah ngan GG. Dia tu kan babi tonyok. cakap suka mak bapak dia jaaa. Apa dia ingat aq x dak perasaan ka?" aq start membebel.

"Kalau dia baguih tak pa la jugak. Ni kalau setakat dok jilat pungkoq Director semata mata nak dapat pangkat, x yah la dok megah2 kat sini." aq semakin rancak.

"Alaa..... x yah lah hang dok amek hati ngan GG tu. Dah tau perangai dia camtu, hang buat pekak sudah la."
kata Harr... seolah olah membela tindakan GG.

"Hai ! defend GG semacam jaaa." kata aq cam ada sikit kejelesan d hati.

"Laaa..... aku pulak yg kena. Hang period ka apa ni?" kata Harr... 
"Nanti hang dah reda puting beliung tu, hang mai cari aku k." kata Harr... lagik.

Masa Harr.... nak melangkah pegi, dgn pantas aq bersuara, "Sorry la Harr.... Bila aq dengar jer nama GG, trus hangin satu bdn. Ntah ler psai apa aq x leh dengar org sebut nama dia."

"Aku paham ler D." sambil Harr... meletakkan tangan dia d bahu aq. Trus bagai kilat aq merasakan seolah ada current eletrik memasuki seluruh sistem saraf aq. Aq jadi tergamam seketika. Dan aq tak dapat berkata kata. Trus membisu seribu bahasa.

"Ni apasal lak? Bisu jer? kene sampuk ke?" Harr... berkata sambil bersnapping finger dia d dpn muka aq.
Lamunan aq terhenti. "Tak ade ape ler. Tetibe lak fikiran aq melayang ntah ke mana" Kata aq.

"So what happened last week with GG?" Harr... bertanya lagik.

"Apa kata kalau aq cerita kat hang masa dinner malam ni?" tanya aq.

"Malam ni sorry la D. Aku dah ada plan." Harr... explain. "Aku dah janji nak kluar dinner ngan GG. Aku tau la ko x suka dengar nama dia tapi aku dah janji. Next time okay." Harr... memberitahu dengan nada perlahan.

"CIS !! GG? MEMANG AQ HANGIN SATU BADAN NI" hati aq membuak buak ngan api kemarahan bile aq dengar nama GG.

"Okay, I gotto go." kata Harr... and ngan pantas meninggalkan aq berdiri nganmuke aq kemerahan menahan marah.

"Worait" kata aq perlahan. Kecewa hati ini...........

"GG !!!!!!!!!!! " sambil aq menahan geram !!!!!!

Siapakah GG? Apakah relationship GG ngan Harr...? nantikan.......

bersambung.....

No comments:

Post a Comment